środa, 9 listopada 2016

Inspirujące miejsca "Żarska Galeria"

Żarska Galeria
Inspirujące miejsce "Żarska Galeria".

Witam Cię serdecznie, dziś zdam relację z wizyty w żarskiej galerii. Tym samym rozpocznę serię "Inspirujące miejsca". Miałam przyjemność uczestniczyć, w raz ze swoją córką, w otwarciu pokonkursowej wystawy "Salon Jesienny Żary 2016". Wybacz, ale nie będę skupiać się na samym konkursie. Bardziej zainteresowała mnie historia salonu wystaw artystycznych w Żarach. To już 40 lat. 40 lat mieszkańcy Żar mogą obcować ze sztuką.

Salon ten powstał, gdyż Żary chciały czymś się wyróżnić w woj.Lubuskim. I tak narodził się pomysł, aby otworzyć Galerię. Salon stał się filią Galerii BWA z Zielonej Góry. Posunięcie to otworzyło mieszkańcom Żar drzwi do wielkiej sztuki, znanych artystów.

Co jest wyjątkowego w żarskiej galerii ? Wyjątkowe jest zatarcie granic pomiędzy profesjonalistami a amatorami. Otwarcie na widzów. Trzeba przyznać, że miejsce, w którym znajduję się Galeria ,jest idealne. Ponieważ salonik mieści się w samym sercu miasta, na deptaku.

tego, co mi wiadomo, niestety większość widzów, klientów galerii to niemieccy turyści. Mam nadzieję, że to się zmieni.

A teraz kilka zdjęć z wystawy. Zdjęcia pochodzą ze strony Żarskiego Domu Kultury.

Barbara Pingot I miejsce

Dorota Chwałek wyróżnienie

I miejsce Karolina Antosz


A Ty chodzisz do galerii ? Chodzisz sama/sam, czy z dziećmi ? Czy w Twoim mieście jest Galeria ?







6 komentarzy:

  1. Tak rzadko korzystam z uroków takich miejsc... Muszę to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, warto to zmienić. Gdzieś w głębi wszyscy potrzebujemy obcowania ze sztuką.

      Usuń
  2. Mieszkam w Łodzi, więc Galerii mamy co najmniej kilka. Niestety, bywam tam zdecydowanie zbyt rzadko, a Twój post jeszcze bardziej mnie przekonuje żeby w końcu ruszyć tyłek na zewnątrz i trochę się ukulturalnić ;)

    HEDONISTICAT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę miejsca zamieszkania. Kocham Łódź, jak dla mnie jedno z najpiękniejszych miast w Polsce.

      Usuń
  3. Właśnie do mnie dotarło, że nigdy nie byłam w takiej galerii! Czas to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak, nigdy nie jest za późno na zmiany.

    OdpowiedzUsuń