czwartek, 1 grudnia 2016

Jedyna słuszna droga to zmiana.

Droga


Idę drogą. Codziennie tą samą. Tak, to można widzieć z boku. Ja jednak zauważam, że droga ta codziennie jest inna. Jednego dnia błoto, innego wietrzysko,kolejnego susza. Następnego widzę wiewiórkę biegającą po czyimś płocie, bądź przebiegającą drogę. Kolejnego dnia kota przechadzającego się ścieżką. Ta droga codziennie jest inna ! 


Zmiana


Wszystko wokół nas się zmienia. Tylko my uparcie widzimy wszędzie stagnacje/stoimy w miejscu.
Nie jesteś taki sam jak wczoraj, dzisiaj znasz doświadczenia z wczorajszego dnia i chcąc nie chcąc jesteś o nie bogatszy. Nigdy nie zakładaj, że jesteś czegoś pewien, poza zmianą. Dlatego warto zapytać kogoś, czy nadal lubi to, co lubił wczoraj. Bo różnie z tym bywa.

Wiersz

"Droga"

Frost Robert


Dwie drogi rozchodziły się w żółtym lesie. 

Żal, że nie mogłem przebyć obu - Samotny wędrowiec, 
którego w świat niesie. 
Wpatrywałem się w pierwszą, stojąc u jej progu, 
Jak skręca w oddali i w poszyciu znika.  
Wybrałem tę drugą, gdyż chęć nieodparta, 

Słuszność decyzji motywowała,  
Jakby chciała być przeze mnie przetarta, 
Choć od pierwszej się nie odróżniała, 
 A obie były wytyczone. 

 Tamtego ranka wyglądały na podobne.
 Nie było śladów żadnego człowieka.
 Na pierwszą powrócę - rzuciłem na odchodne
Wiedząc, jak droga potrafi być daleka.
Wątpiłem jednak, czy powinienem powrócić.


Nieraz mnie to wspomnienie poniesie,
Gdy będę rozważał drogę obraną.
Dwie drogi rozchodziły się w lesie, 
A ja? 

Ja obrałem tą mniej uczęszczaną.
I to właśnie wszystko odmieniło. 

Frost Robert




Frost Robert to Amerykański poeta, otrzymał czterokrotnie nagrodę Pulitzera. Nagrodę tę otrzymują najwybitniejsi amerykańscy pisarze. Jego poezja ma charakter refleksyjno-fiolozoficzny. Poematy są z reguły pisane prostym językiem. Polecam. Warto zapoznać się z jego twórczością. 

7 komentarzy:

  1. Piękny wiersz. Zrobiło się bardzo nastrojowo. To prawda, że zmiany są potrzebne, jednak, niestety, nie wszyscy są w stanie to zrozumieć. Pójście rzadko uczęszczaną drogą wiąże się z wieloma wyrzeczeniami. Ale warto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba tekst :)
    Zmiany są potrzebne czasem w życiu każdego z nas, ale należą do rzeczy bardzo trudnych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uf, czyli nie tylko ja czasem mam mysli na temat co by bylo gdybym- nie zmienila mieszknia, miasta, nie pojechala w to i w to miejsce, czy poznalabym te same osoby, mojego narzeczonego itp. bardzo spodobal mi sie ten wiersz, bo jest taki ludzki, zwyczajny, a mimo tego zawiera mysli, o ktorych nie rozmawiamy na codzien.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wiersz i również post. Warto dostrzegać coś więcej tak jak Ty i odnajdywać cudowność wszędzie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To nazwisko obiło mi się już o uszy. ,,Frost Robert"- tak dumnie brzmi.
    Wiersz naprawdę jest cudowny i nastrojowy. A zmiany to nieunikniona
    część naszego życia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podobają mi się dwa ostatnie wersy tego wiersza.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję wyboru wiersza, sama tak dawno nie sięgałam po poezję, że aż wstyd! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń