niedziela, 15 stycznia 2017

Bajki, co warto obejrzeć.

Witaj dzisiaj napiszę trochę o bajkach jakie oglądam z dziećmi. Długie zimowe wieczory sprzyjają spędzaniu czasu przed Tv. Wraz z córkami oglądnęłam ostatnio kilka bajek. W tym "Zwierzogród", "Prawdziwa historia kota w butach", "Bociany".  Najlepsze wrażenie zrobiła na mnie pierwsza bajka. Główną bohaterką jest króliczyca, która marzy o zostaniu policjantką. Udaje jej się spełnić te marzenie. Następnie rozwiązuję pewne śledztwo i zostaję doceniona przez szefa. Piszę "pewne śledztwo" bo nie chcę spolerować. Bajka ma b.pozytywny przekaz. Łamie stereotypy. Udowadnia, że wystarczy ciężka praca aby spełnić marzenie.Myśleliście, że napiszę "wystarczy tylko chcieć" ? O nie, nie ma takiej opcji. Każdy kto spełnia swe marzenia, odnosi sukcesy ciężko pracuje. I króliczyca również. Bajka ma wpływ edukacyjny na dzieci. Warto ją obejrzeć. Staram się oglądać bajki z dziećmi, ponieważ wtedy monitoruje co oglądają. I w razie potrzeby tłumaczę , jeżeli czegoś nie rozumieją.
Dodam, że córki już oszalały na punkcie "Zwierzogrodu". Przedtem mieliśmy fazę na "Alwina i Wiewiórki", jeszcze przedtem wariowały na punkcie "Krainy lodu".

4 komentarze:

  1. Mimo, że to temat dla mnie już nieaktualny, bo mam już nastolatkę, to wciąż wszyscy oglądamy bardzo chętnie bajki. Niektóre są bardziej dla dorosłych niż dla dzieciaków, tj. Madagaskar, Shrek. Pamiętam jak puściłam córce Króla Lwa, ona jako dziecko zachwycała się lwiątkami, a ja na koniec ryczałam jak bóbr. Dzisiaj i ona się wzrusza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również wzruszam się na Królu lwie.

      Usuń
  2. Uwielbiam filmy dla dzieci :) Są takie "rodzinne", z interesującą fabułą i śmiesznymi dialogami, co sprawia, że może oglądać je zarówno przedszkolak jak i dorosła osoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój mąż był na Zwierzogrodzie. Mówi, że bardzo mu się podoba. Najlepiej zobaczyć, bo ciężko mu opisać :) Będę musiała nadrobić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń